
Duitse bezoekers komen in groten getale naar Nederland, maar wisten tot een aantal jaar geleden nauwelijks de beroemde kunstmusea in Amsterdam te vinden. Daarop staken 4 jaar geleden het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum, het Rembrandthuis, het Mauritshuis samen met andere cultuurinstellingen de hoofden bij elkaar om daar verandering in te brengen, vertelt hoofd marketing van Het Rembrandthuis Martijn Bosch.
Samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) afdeling Duitsland werd een strategie ontwikkeld. De samenwerking resulteerde onder meer in een investering van een aantal jaar om de Duitse media en reisbureaus te bereiken. En dat werkt. Was het aandeel Duitse bezoekers 5 jaar geleden nog 4%, nu is dat verdubbeld. “Duitsers houden van aanbevelingen van anderen en van zekerheid. En de praktische zaken moeten gewoon heel goed geregeld zijn.”
Podcast
Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.
https://www.duitslandnieuws.nl/blog/2017/03/07/hoe-nog-beter-duitse-toeristen-kunt-lokken-naar-nederland/