
Deze week hadden we Deense angel investeerders op bezoek in Berlijn. Een mooie gelegenheid om hen voor te stellen aan ons netwerk in Berlijn. Een van de startup-founders die zijn verhaal kwam pitchen is Philipp Müller, oprichter van Cartwatch.de.
Ondernemers helpen aan investeerders. Doen we via dit soort events in Berlijn #fat6network https://t.co/PWwC60sH27
— Duitslandnieuws.nl (@dld_nieuws) October 26, 2017

Elke retailer probeert zijn winkel er zo aanlokkelijk en open mogelijk uit te laten zien. Dat trekt niet alleen klanten, maar ook dieven die met hun winkelwagentjes of winkelmandjes direct de winkel uitlopen.
Om dat tegen te gaan zijn veel winkels inmiddels voorzien van hekken, of worden klanten via poortjes door de winkel gestuurd. Niet nodig, vinden de mannen van Cartwatch. Zij hebben een methode ontwikkeld om diefstal op een andere manier te monitoren.
Cartwatch analyseert miljoenen beelden en zoekt daarbij naar winkelwagentjes en winkelmandjes. Daardoor leert Cartwatch net als mensen abstracte concepten zoals ‘winkelwagen’ en ‘vol’. Deze vaardigheid kan in diverse omgevingen efficiënt en met hoge precisie worden ingezet.
Podcast
Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.