Online winkelen, klantengedrag en betalingen kennen grote verschillen per land. Nadine Späth is specialist e-commerce bij German Trade and Invest (GTAI) in Berlijn en legt in dit filmpje de verschillen tussen de Amerikaanse en Duitse markt uit. Daarbij valt meteen ook een aantal verschillen op met Nederland. En hoe ga je om met een gevreesde 'Zalando-party'?

Nadine Späth, e-commercespecialist bij GTAI.
Daniel Burstein, van MarketingSherpa interviewde Nadine Späth, manager Consumer Markets en Ecommerce bij GTAI op de retailersconferentie IRCE 2015 in Chicago in juni. Ze behandelen de verschillen tussen online winkelen in Duitsland en de Verenigde Staten. Dat is ook vanuit een Nederlandse invalshoek interessant.
- Bekijk de video bij MarketingSherpa (Engels)
Duitslandnieuws over e-commerce
- Duitse audiofreaks van Teufel willen Nederland veroveren »
- Ruurd van der Weide: Stel je Nederlandse zekerheden ter discussie »
- Grafiek: De 10 meest succesvolle webshops van Duitsland »
- Wat Duitse consumenten het liefste online bestellen »
- Als de Duitsers staken doet Polen het werk wel voor Amazon »