
De grote online krachtpatsers zijn ook terug te vinden in het online koopgedrag van de Duitse consument. Het vaakst kochten ze kleding en sportartikelen. Daarop volgen gebruiksartikelen als meubels en speelgoed.
Op nummer drie staan de boeken, e-books, kranten en tijdschriften. Vakanties en tickets voor events complementeren de Top 5.
Steeds vaker levensmiddelen
Helemaal onderaan bungelt de warengroep levensmiddelen en spullen voor dagelijks gebruik. Toch koopt de Duitse consument dit steeds vaker. Vooral het aantal mensen dat nog nooit dergelijke producten online heeft besteld daalde afgelopen jaar.
Amazon verreweg de grootste
Een lijstje dat we al eerder publiceerden, maar toch leuk is om er even bij te pakken: dit zijn de tien grootste webwinkels van Duitsland. Opvallend is de enorme voorsprong van het Amerikaanse Amazon. En het aloude postorderbedrijf Otto was in 2013 meer dan dubbel zo groot als de jonge honden van Zalando.
Duitslandnieuws over e-commerce
- Als de Duitsers staken doet Polen het werk wel voor Amazon »
- Postorderreus Otto jaagt op klanten Zalando uit lijfsbehoud »
- Nederlands personeel klaagt over werkomstandigheden bij Zalando »
- Waarom Duitse e-commercegigant 10% aandelen voor spotprijs wegdoet »
- Webwinkel Zalando kreeg afgelopen jaren 35 miljoen euro subsidie »
- Duitse postorderreus Otto presenteert aanvalsplan op Amazon en Zalando »