
Duitsland in shock na neerstorten Airbus Germanwings
- Na het neerstorten van Germanwings-vliegtuig 4U 9525 werden verschillende vluchten geannuleerd omdat het cabinepersoneel ‘om persoonlijke redenen’ niet wilde vliegen.
- Lufthansa bevestigt technische problemen met neergestorte vliegtuig van een dag eerder
- 144 passagiers, 2 piloten en 4 bemanningsleden waren aan boord. Op basis van de passagierslijst wordt uitgegaan van 67 Duitsers en 45 Spanjaarden. Er zouden ook veel Turkse passagiers aan boord zijn geweest.
- Een zwarte doos is gevonden.
- De oorzaak is nog niet bekend. Wel wijzen experts op een recent incident waarbij een Lufthansa-toestel plotseling een duikvlucht inzette. Piloten voorkwamen een ramp (Spiegel Online).
- Brokstukken liggen kilometers ver verspreid. De rampplek is zeer moeilijk toegankelijk. Reddingswerkers zijn vanochtend vroeg weer op pad gegaan.
- Vanmiddag om 14.00 uur bezoeken de Franse president Hollande, de Spaanse koning samen met bondskanselier Merkel de rampplek.
- Volg het laatste nieuws via (FAZ), (Der Tagesspiegel), (Rheinische Post)
Die erste und die letzte Seite unserer heutigen Ausgabe. #4U9525 pic.twitter.com/9XmWwOdXht
— BILD (@BILD) March 25, 2015
Griekse premier bezoekt Berlijn
De vliegramp overschaduwde het bezoek van de Griekse premier Alexis Tsipras aan bondskanselier Angela Merkel dinsdagmorgen. Het bezoek zou iets meer lucht hebben gebracht in de gespannen relatie tussen beide landen. Opvallend waren de hartelijke ontmoetingen met oppositiepartijen Die Grünen en Die Linken (Spiegel Online). Tsipras kwam met een lijst van structurele hervormingen naar Berlijn (Tagesschau).
ThyssenKrupp wil af van besmet verleden
ThyssenKrupp moet flink hervormen en ontdoet zich daarbij radicaal van het verleden. De in zwaar weer verkerende staalgigant wist de duikvlucht afgelopen jaren tot stilstand te brengen. De 160.000 medewerkers moeten meedoen aan de nieuwe bedrijfscultuur. Ook moeten de symbolen uit het verleden weg, zoals vastgoed, privévliegtuigen en zelfs jachtterreinen (FAZ).