Ga naar inhoud

Duitse consument doet 18% van de kerstinkopen online

Duitse consumenten houden dit jaar de hand op de knip als het gaat om de kerstinkopen. Dienstverlener Ernst & Young schat na eigen onderzoek dat de gemiddelde Duitser 219 euro gaat uitgeven, wat 20% minder is dan vorig jaar. Waar E&Y denkt dat er dit jaar online minder wordt gewinkeld, is brancheorganisatie HDE wel hoopvol gestemd.

Duitse consumenten doen dit jaar tijdens de feestdagen minder inkopen, stelt de internationale dienstverlener Ernst & Young op basis van eigen onderzoek in Duitsland. Nog gaan verreweg de meeste Duitsers het liefste naar de winkelstraat voor hun kerstboodschappen. Het bureau verwacht dat er online minder wordt gewinkeld dan vorig jaar.

Infografik: Nur 40 Euro für Weihnachtsgeschenke aus dem Netz | Statista

HDE verwacht wel groei online

De brancheorganisatie voor de Duitse retail HDE ziet het een stuk minder somber in. De belangenclub verwacht online een omzet van 10 miljard euro in de aanloop naar Kerst. Dat is een stuk meer dan de daadwerkelijke omzet van vorig jaar. HDE stelt dat hoewel de webwinkels nog maar een klein aandeel van de markt hebben, voor hen Kerst belangrijker is dan voor de gangbare winkels. Een kwart van de omzet wordt in de feestdagen binnengesleept, bij de ‘gewone’ retail ligt dit aantal op 19%.

Infografik: Online-Weihnachtsgeschäft legt auch 2014 kräftig zu | Statista

Duitslandnieuws over e-commerce

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: