De Duitse discounter Lidl is hard op weg de grootste supermarktketen van Europa te worden. Het Duitse bedrijf, eigendom van de groep Schwartz, heeft nu al bijna 10.000 filialen in 27 landen. Dat schrijft Boerderij op basis van het Britse onderzoeksbureau Planet Retail.

Lidl. Foto: Tjschloss (Flickr, CC)
Volgens het Britse onderzoeksbureau Planet Retail zal Lidl uiterlijk in 2018 de grens van 80 miljard euro omzet overschrijden, schrijft Boerderij.
Groter dan Aldi
Daarmee worden de huidige koplopers Carrefour (Frans) en Tesco (Brits) op achterstand gezet. In Duitsland moet Lidl nu nog de grootste concurrent Aldi voor zich laten. Ook dit bedrijf zal de discounter volgens Planet Retail voorbijstreven.
De Schwarz-Gruppe is eigendom van een gelijknamige familie. Zij laten zich nooit uit over de financiële resultaten of strategie van de onderneming.
Duitslandnieuws over discounters
- Het geheim van de Aldi- en Lidl-wijn: massaproductie en constante kwaliteit »
- Duitse supermarktoorlog: Lidl wil ‘good guy’ van de discounters zijn »
- Duitse boeren vrezen faillissementen door stuntprijzen van Aldi en Lidl met eieren »
- Duitse prijsvechters profiteren van de crisis en veroveren buitenlandse markten met slimme strategie »