Ga naar inhoud

Krantenkiosk: Verzet tegen minimumloon, Opel wil ander imago en frustratie om werkloze jeugd

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: Duitsland krijgt volgende week een minimumloon, maar veel bedrijven en politici sputteren tegen, hoe een reclamecampagne het imago van Opel moet verbeteren en hoe Europa geen oplossing heeft voor jeugdwerkloosheid.

Minimumloon

Duitsland sputtert tegen bij minimumloon

Steeds luider klinkt in Duitsland van allerlei kanten het protest tegen de invoeren van het minimumloon. De één vreest stagiaires te moeten betalen, andere denken aan hogere tarieven bij de kapper, en de Duitse horeca overweegt ook een prijsverhoging. De brede druk moet leiden tot veranderingen in de wet die volgende week moet worden dichtgetimmerd.

Opel

Reclamecampagne moet imago Opel verbeteren

Vooroordelen wegnemen, Opel opnieuw ontdekken. Dat was de centrale boodschap van Opels reclamecampagne ‘Umdenken im Kopf’. Dat is aangekomen, maar hoe duurzaam is het effect?

Jeugdwerkloosheid

Frustratie om jeugdwerkloosheid

Bijna een jaar geleden beloofde bondskanselier Angela Merkel de jeugdwerkloosheid in Europa aan te pakken. Ze noemde het een dringend probleem en organiseerde een top met haar Franse collega Hollande. Maar het probleem is veel complexer dan het lijkt.

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: