Notice: Undefined index: schema_def_fund_org_id in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 478

Notice: Undefined index: schema_def_fund_person_id in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 479

Notice: Undefined index: schema_def_event_fund_org_id in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 542

Notice: Undefined index: schema_def_event_fund_person_id in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 543

Notice: Undefined index: schema_def_review_rating_min in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 727

Notice: Undefined index: schema_def_review_rating_max in /home/customer/www/test.duitslandnieuws.nl/public_html/wp-content/plugins/wpsso/lib/abstract/wp-meta.php on line 728
Hengelo krijgt weer een stoptreinverbinding met Duitsland - Duitslandnieuws
Ga naar inhoud

Hengelo krijgt weer een stoptreinverbinding met Duitsland

Er gaat vanaf 2017 weer een stoptrein rijden tussen Hengelo en Duitsland, dat meldt OV Magazine maandag. De deelstaten Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen hebben een overeenkomst bereikt waardoor de laatste 2 ton die nog nodig was voor de verbinding binnen is en de verbinding mee kan in de aanbesteding.

Door de overeenkomst kan de Regionalbahn 61 naar Rheine en Bad Bentheim worden doorgetrokken naar Oldenzaal, Hengelo-Oost en Hengelo. Reizigers uit de grensstreek zijn daardoor niet meer aangewezen op de internationale Intercity Amsterdam-Berlijn, die slechts vijf keer per dag rijdt en tussen Hengelo en Bad Bentheim niet stopt. Eerder zegde de regio Twente ook al vier ton toe.

Grensland Express

Tot december vorig jaar pendelde tussen Hengelo en Bad Bentheim drie jaar lang de Grensland Express, geëxploiteerd door Syntus en de Bentheimer Eisenbahn. Die trok echter maar 250 reizigers per dag; bij lange na niet genoeg voor een rendabele exploitatie. Toen de Europese subsidie voor de verbinding stopte, viel het doek dan ook voor de verbinding.

Meer van Duitslandnieuws

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: