
De dienst op Neurenberg en München werd twee jaar geleden begonnen en vervoert zowel zeecontainers en containers die op het land worden gebruikt. De extra aankomst en vertrek is op donderdagavond in Nürnberg en München aanvullend op de bestaande aankomsten op maandag-, woensdag- en vrijdagavond. De spoorverbinding kan vooral rekenen op interesse van rederijen, expediteurs en verladers met een groot volume aan import- en exportgoederen.
De treinen, met elk een capaciteit van 80 TEU (standaard containereenheid), worden door TXL en EGS gezamenlijk geëxploiteerd, waarbij TXL de organisatie en de planning verzorgt. In Rotterdam worden CTT, de Euromax Terminal Rotterdam en de ECT Delta Terminal aangedaan. Doorvoer per truck naar andere terminals en havens zoals bijvoorbeeld Antwerpen, Vlissingen, Terneuzen en Moerdijk is ook mogelijk.
Duitslandnieuws over goederenvervoer:
- Vertraging verlenging Duitse Betuwelijn dreigt door protest lokale actiecomités »
- Railvervoer krijgt last van aanleg Duits deel Betuwelijn »
- Thomas Boom: Aansluiting Betuweroute, eerst zien dan geloven »
- Ad Toet: Jaag Duitse klanten goederenvervoer niet weg »