Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: De ADAC wil het geschonden blazoen oppoetsen met een reclamecampagne die miljoenen kost, Volkswagen verkoopt beter dan ooit, maar zet dat niet echt om in winst en de Duitse schatkist mag hopen op extra belastinginkomsten.

Foto: Bertus Bouwman
ADAC
ADAC wil imago oppoetsen met miljoenencampagne
Het imago van de Duitse wegenwacht ADAC heeft dit jaar flinke deuken opgelopen na een reeks van schandalen. Nu wil de club weer sympathie terug winnen. Via een miljoenen kostende reclamecampagne wil de ADAC de aandacht vestigen op de service die ze bieden.
- WirtschaftsWoche: ADAC wil imago oppoetsen met miljoenencampagne »
Volkswagen
VW maakt weinig winst ondanks verkooprecords
De Duitse autoreus Volkswagen snelt van verkooprecord naar verkooprecord. Maar de massaproductie zorgt per auto voor veel minder winstmarges dan bij de Japanse rivaal Totota. Pakt VW het verkeerd aan?
Belasting
Duitsland harkt nog meer belasting binnen
De Duitse schatkist wordt nog beter gevuld dankzij extra belastinginkomsten dan experts verwacht hadden. De leidende economische instituten in Duitsland zien de toekomst positief tegemoet. Al geldt dit nog niet zo voor dit jaar.
- Handelsblatt: Duitsland harkt nog meer belasting binnen »