Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: Duitsers kopen het liefst wijn die niet duurder is dan 3 euro, experts hebben weinig vertrouwen in Merkel 3, maar de burgers wel. En postorderbedrijf Otto maakt in tegenstelling tot Zalando wel winst.

Foto: Bertus Bouwman
Wijn
Discounters domineren Duitse wijnmarkt
Meer dan 21 liter wijn drinkt de gemiddelde Duitser per jaar. Otto Normalverbraucher koopt zijn flessen steeds vaker in de supermarkt en betaalt meestal minder dan 3 euro.
- WirtschaftsWoche: Discounters domineren Duitse wijnmarkt »
Enquête
‘Riskante zelfoverschatting door Duitsers’
Experts laten na 100 dagen geen spaander heel van het nieuwe kabinet Merkel. De Duitse burger daarentegen gelooft dat het hogere moederpensioen, het minimumloon en de pensioensleeftijd van 63 jaar Duitsland sterker maken.
Otto
Postorderbedrijf Otto is de succesvolle variant van Zalando
Meer reclame, meer omzet: voor postorderbedrijf Otto lonen de investeringen in televisiespotjes. Concurrent Zalando groei misschien sneller, maar maakt geen winst.