Ga naar inhoud

Krantenkiosk: Duitsers houden van goedkope wijn, ze geloven in Merkel en Otto heeft meer succes dan Zalando

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: Duitsers kopen het liefst wijn die niet duurder is dan 3 euro, experts hebben weinig vertrouwen in Merkel 3, maar de burgers wel. En postorderbedrijf Otto maakt in tegenstelling tot Zalando wel winst.

Wijn

Discounters domineren Duitse wijnmarkt

Meer dan 21 liter wijn drinkt de gemiddelde Duitser per jaar. Otto Normalverbraucher koopt zijn flessen steeds vaker in de supermarkt en betaalt meestal minder dan 3 euro.

Enquête

‘Riskante zelfoverschatting door Duitsers’

Experts laten na 100 dagen geen spaander heel van het nieuwe kabinet Merkel. De Duitse burger daarentegen gelooft dat het hogere moederpensioen, het minimumloon en de pensioensleeftijd van 63 jaar Duitsland sterker maken.

Otto

Postorderbedrijf Otto is de succesvolle variant van Zalando

Meer reclame, meer omzet: voor postorderbedrijf Otto lonen de investeringen in televisiespotjes. Concurrent Zalando groei misschien sneller, maar maakt geen winst.

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland
Schrijf je in voor de Duitslandniews nieuwsbrief

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: