Ga naar inhoud

Krantenkiosk: Minder auto’s door carsharing, callcenters in de knel door minimumloon en 3 miljard verlies RWE

Elke morgen snelt Duitslandnieuws de koppen uit de Duitse media. Een beknopt overzicht van politieke en economische onderwerpen. Vandaag: Carsharing wint aan populariteit in Duitsland, zo veel zelfs dat fabrikanten minder auto's verkopen. Carcenters zeggen in de klem te komen door het minimumloon en RWE zit nog dieper in de problemen dan al werd aangenomen.

Carsharing

Autofabrikanten verkopen minder door carsharing

De trend van carshaoring groeit in een rap tempo. Afgelopen jaar kregen Car2go, Drive Now, Flinkster en andere bedrijven er meer klanten bij dan ooit. Het lijkt er zelfs al op dat deze ontwikkeling het verkoopmodel van de klassieke autoindustrie in gevaar kan brengen. Maar zo snel laat de Duitse automobilist zich niet overhalen.

Minimumloon

Callcenters in de klem door minimumloon

Callcenters zitten in de klem. Faillissementen schudden de branche op. Het komende minimumloon zorgt voor extra zorgen, maar zal veel werknemers niets extra’s brengen. En de consument kan rekenen op langere wachttijden aan de telefoon. Duitse service voor Turkse prijzen.

RWE

RWE dieper in de rode cijfers dan gedacht

De Nederlandse RWE-baas Peter Terium zal volgens Handelsblatt komende dinsdag een bij de jaarcijfers een nettoverlies van 3 miljard euro meedelen. Dat is veel meer dan de toch al zo sombere verwachtingen bij het energieconcern. De situatie lijkt bij het moederbedrijf van Essent alleen maar erger te worden.

Find this content useful? Share it with your friends!

Artikel door: